Szeretettel köszöntelek a EURÓPAI UNIÓ klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
EURÓPAI UNIÓ klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a EURÓPAI UNIÓ klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
EURÓPAI UNIÓ klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a EURÓPAI UNIÓ klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
EURÓPAI UNIÓ klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a EURÓPAI UNIÓ klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
EURÓPAI UNIÓ klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
10 éve | Keczánné Macskó Piroska | 0 hozzászólás
A Magyar Autós Szakmai Szövetség (MASS) és a Magyar Gumiabroncs Szövetség (HTA) az MTI-hez eljuttatott közleményében ismerteti, hogy a TPMS (Tire Pressure Monitoring System) segítséget nyújt a gumiabroncs megfelelő nyomása - a gyártók által megadott értékek - folyamatos ellenőrzéséhez és megtartásához.
Ennek nemcsak a takarékosabb üzemelés, hanem a biztonságos közlekedés szempontjából is jelentősége van. Ha ugyanis az abroncsban túl magas a nyomás, a gumi élettartama csökken, az autó stabilitása és tapadása romlik, a futómű is gyorsabban kopik. Ha alacsony a nyomás, az abroncs szintén jobban kopik, ugyanakkor az autó többet fogyaszt: 10 százalékkal alacsonyabb nyomás mintegy 10 százalékkal csökkentheti a futásteljesítményt.
A járműveknél kétféle rendszert alkalmaznak. A direkt rendszernél az abroncs belsejében elhelyezett, vezeték nélküli, elemes szenzorok mérik a nyomást. Az elektronika minden egyes abroncs nyomását külön-külön elemzi, és figyelmeztet, ha eltérést érzékel. Az autós így egy esetleges defektről még az előtt értesülhet, hogy az abroncsot tönkretenné.
Az új autóknál az indirekt rendszer az elterjedtebb. Ez a rendszer az adatokat az ABS szenzorból nyeri. Az abroncsok belsejében nincsenek szenzorok, azonban a téli, illetve nyári abroncsok felszerelésénél újra kell kalibrálni a rendszert - jegyzik meg a közleményben. Hozzáteszik: az ilyen rendszerrel is ellátott autón célszerű olyan szakműhelyben végeztetni az abroncsok cseréjét, amelyek képesek a kalibrációra.
A közleményben megjegyzik: a direkt és az indirekt rendszer is bármilyen abroncstípusnál alkalmazható. A szakmai szervezetek jelezték: a tervek szerint 2015 júniusát követően a TPMS rendszer része lesz a műszaki vizsgán ellenőrzött funkcióknak.
Forrás:http://autokalauz.hu/?/a/cikk/id/az_eu_ellenorizteti_az_abroncsok_megfelelo_nyomasat_021114
|
|
Keczánné Macskó Piroska írta 3 hete itt:
Jó Szórakozást a klubban!
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Európai immunitásigazolás
Várható csatlakozások
Angela Merkel a legbefolyásosabb nő 2020-ban
Sokkal többet güriznek a magyarok